Sunday, March 3, 2013

Bir tatlı tarifi paylaşacağım bugün. Meyveli kolay ptofiterolümsü çooook lezzetli ve hafif bir tatlı. Görümcem Esra bu tarifi sıklıkla yapar ve bana da çok güzel oluyor sen de yap diyordu. iyiki de yapmışım. ben çok sevdim. Teşekkürler Esracım.

Malzemeler:
2 elma
2 muz
1 su bardağı kadar ceviz kırığı
1 çay bardağı damla çikolata
1 su bardağı tahin pekmez karışımı
3 paket  petit beurre bisküvi (ben hem kakaolu hem de sadesini kullandım)
arzuya göre kuru meyveler(içine kuru kayısı veya incir de çok yakışır)

sosu için : 1 paket çikolata sosu ve sosu hazırlamak için gerekli 3 su bardağı süt.
Önce çikolata sosunu hazırlıyoruz. Soğuması için bir kenarda bekletiyoruz. kabuk tutmaması için de ara ara karıştırmak gerekiyor.
Bir derince kase içinde 2 elmayı rendeliyoruz (bu sefer kabukları ile rendeledim ben ama soyarakta olabilir). Muzları da çatalla iyice eziyoruz. diğer malzemeleri de katıp bisküvileri ufalayarak içine atıyoruz. İçinde athin ve pekmez olduğunu kimse anlamıyor. Ama tahini ve pekmezi çok lezzet katıyor. Bu karışım hafif ele yapışan (hatta epeyce yapışan) bir hamur olacak. elimizle istediğimiz büyüklükte toplar yapıp yuvarlıyoruz. Ben topları yaptıktan sonra bir iki saat beklettim daha sonra üzerine çikolata sosunu gezdirdim.

No comments: