Wednesday, February 27, 2013

ŞEKERPARE 2


Bu tarifi portakalağacından almıştım defalarca yaptım. Sürprizi olmayan bir tarif bu. Ben kendi yaptığım şekliyle anlatayım:
Malzemeler:
1 paket 250gr. oda ısısında beklemiş ve yumuşamış margarin
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi(ben sevmediğim için eklemedim)
2 yumurta
4 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Şerbeti:
3 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
çeyrek limon
Yapılışı:
Önce şerbeti hazırladım. Çünkü şekerpareler pişene kadar onun ılınması gerekiyor. şeker ve suyu kaynatıp limonu ekledim ve yaklaşık 5 dakika daha kaynatıp kenara aldım.
Şimdi hamurun yapılışı: önce yumuşak margarin ile pudra şekerini iyice elimle karıştırdım ve yumurtaları ekledim. Diğer malzemeleride katıp aynı kurabiye hamuru gibi yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur oldu. 4 bardak un bana tam geldi. Cevizden biraz büyücek parçalar alıp yuvarladım ve üzerlerine antepfıstığı batırdım (gerçi benimkiler halis mulis Siirt fıstığı. Pek bilinmez ama Siirtte muhteşem fıstık yetişir.) Önceden ısıttığım 175 derece fırına verdim ve piştikten sonra ki yaklaşık 20-25 dakikada pişiyorlar 2-3 dakika harının çıkmasını bekleyip hemen sıcak sıcakken ılık şerbeti döktüm ve tepsinin üzerini başka bir tepsiyle kapatıp servis zamanını bekledim. Tavsiye ediyorum.

No comments: